Cumu determinà è ciò chì i livelli di supportu è resistenza significanu in u cummerciu – tracciate nantu à un graficu è applicà in u cummerciu, cummercializazioni per livelli. U prezzu si move in una manera zigzag, riposa periodicamente contru certi punti – livelli da quale si trova una inversione è u muvimentu inversu principia. Questi punti sò chjamati livelli di supportu (quandu u prezzu si move) è livelli di resistenza (quandu u prezzu s’arrizza), chì sò cuncetti fundamentali in l’analisi tecniche. https://articles.opexflow.com/analysis-methods-and-tools/osnovy-i-methody-texnicheskogo-trajdinga.htm U prezzu si move trà i livelli di supportu è di resistenza. Sopra à u prezzu ci sò livelli di resistenza di diversi punti di forza, sottu – supportu. Quandu un livellu tecnicu hè rottu è u prezzu fissi, i cummircianti predicenu più muvimentu di prezzu à u prossimu livellu.
A fissazione di u prezzu hè una longa permanenza di u prezzu sopra / sottu à u livellu tecnicu. Comu pudete vede in a stampa sottu, u prezzu passava sopra à u nivellu di resistenza blu, ma l’attaccu hè stata respinta, è i toru ùn puderanu micca chjude una sola candela sopra u livellu.
- Metudu per determinà i livelli di supportu è resistenza
- Livelli orizontali
- Livelli dinamichi (inclinati).
- Livelli di costruzione cù indicatori
- Medie mobili, bande di Bollinger
- Livelli di Fibonacci
- Livelli di Murray
- Algoritmu di cummerciu attraversu livelli di supportu è resistenza in u cummerciu
- Cumu cummerciu in pratica – strategie
- À u rebote
- Per a rottura
- Terminali
- Vantaghji è disadvantages
- Errori in usu, risichi
- Strategie di prova
- Test manuale
- Test automatizatu in Metatrader
- Test à TSLAB
- Cosa à leghje nantu à u tema
- Jack Schwager. “Analisi tecnicu. Corsu cumpletu.
- mecanismu di cummerciu. Timofey Martynov
- Thomas Demark. “L’analisi tecnica hè una nova scienza”.
- Ghjuvanni J. Murphy. “Analisi Tecnica di i Mercati di Futuri: Teoria è Pratica”.
- Larry Williams “Secreti à longu andà di u cummerciu à cortu termine”.
- Bollinger nantu à Bollinger Bands. John Bollinger.
- “New Fibonacci Trading Methods”. Robert Fisher
- “L’enciclopedia cumpleta di i mudelli di prezzi di u graficu”. Thomas N. Bulkovsky
- “Trading with Dr. Elder: An Encyclopedia of the Stock Game” Elder Alexander
Metudu per determinà i livelli di supportu è resistenza
Schematically, u cumpurtamentu di quotes pò esse discrittu cum’è seguita: u prezzu si move, in un certu mumentu si collides cù un livellu chjave chì invirtisce u prezzu. U muvimentu ascendente hè limitatu da u livellu di resistenza. À un certu livellu, u prezzu trova supportu è revers. Questi movimenti in zigzag succedenu sempre. U compitu di u trader hè di identificà i livelli di inversione chjave, entre in un cummerciu in a direzzione ghjusta è chjude quandu s’avvicinava à un livellu forte cù una alta probabilità di una inversione, o immediatamente dopu un cambiamentu in a situazione di u mercatu. Sembra nunda di complicatu, ma ogni autore hà u so propiu metudu di custruisce livelli, certi punti marcati (linea), altri spazii, altri utilizanu livelli dinamichi o utilizanu indicatori. Hè impussibile di dì quale u metudu hè “correttu”, è ancu di determinà esattamente ciò chì succede quandu si avvicina à u livellu – un fallimentu o un rebound. U compitu di u trader ùn hè micca di “guess”, ma di capisce chjaramente ciò chì deve fà in ogni casu è cumu per limità e perdite in casu di una previsione erronea. Fighjemu i metudi principali di custruisce livelli.
Livelli orizontali
In u cummerciu, i livelli di supportu è di resistenza sò intesu cum’è linii horizontali chì sò disegnati studiendu u graficu storicu. Per custruisce livelli di inversione chjave, avete bisognu:
- apre un graficu storicu nantu à un ghjornu o settimana;
- selezziunà u strumentu “disegna linee horizontale”;
- nota l’alti è i bassi da induve ci sò stati movimenti di prezzu significativu. Hè vale a pena nutà quelli estremi da quale ci hè stata una inversione più di duie o trè volte;
- andate à a carta di 4h o 1h è fate u listessu. Ci saranu estremi quì, chì ùn sò micca visibili nantu à u ghjornu o settimanale;
- vai à u chart m15 è aperti dati per l’ultime sessioni di cummerciale 3-5;
- marca i livelli;
- hè megliu aduprà culori diffirenti per ogni periodu;
- i livelli di supportu horizontale è di resistenza sò custruiti (longu, mediu, cortu termini).
L’analisti sò discutendu nantu à quale livelli piglià à u massimu, o à a fine. Qualchidunu custruiscenu nantu à l’ombra (dopu à tuttu, se u prezzu era quì, significa chì hè necessariu per qualchì mutivu), altri nantu à i corpi (a chjusa di a cannila hè decisiva), è ancu altri crede chì i livelli ùn sò micca un puntu, ma una zona è disegna un rettangulu invece di una linea. Hè furmatu da parechji estremi vicinu.
Livelli dinamichi (inclinati).
U supportu horizontale è i livelli di resistenza funzionanu bè in un pianu o in grandi tempi. Quandu u prezzu hè in un muvimentu di tendenza, tutti i livelli chì si verificanu sò rotti, è e currezzione sò chjuchi, ùn ghjunghjenu micca supportu. I cummircianti traccianu linee di tendenza tracciate trà dui alti o minimi consecutivi per determinà i livelli di supportu o resistenza. U canali di tendenza hè custruitu da u puntu di inversione di tendenza. A linea deve sfondà à traversu 2 estremi adiacenti (massimi per u canali discendente, minimi per u crescente) è un estremu trà elli.
A tendenza hè attiva sempre chì u canali di tendenza hè attivu. Si ferma di travaglià quandu a linea inferjuri (per un ascendante) o superiore (per un discendente) hè rottu. A cuntrariu di i livelli horizontali, e linee inclinate sò pertinenti solu mentre a tendenza hè viva. Quandu i novi valori estremi appariscenu, u canali hè ricustruitu. I boni risultati ponu esse ottenuti cumminendu livelli horizontali è inclinati.
Livelli di costruzione cù indicatori
I cummircianti credi chì a determinazione di livelli storichi o linee inclinate ùn hè micca abbastanza è ùn hè micca sempre affidabile. L’indicatori sò usati per determinà i livelli di supportu è resistenza. Advantage – i livelli cambianu cù u mercatu, a volatilità hè presa in contu.
Medie mobili, bande di Bollinger
Per determinà i livelli induve u prezzu hè prubabile di riversà, hè prupostu d’utilizà indicatori basati nantu à a media di dati storichi –
muvimenti medii è
bande di Bollinger . A figura mostra nantu à l’azzioni di Sberbank cumu EMA233 nantu à u graficu di l’ora mantene a tendenza. Agiò cum’è supportu per un uptrend, dopu à un scontru è una prova, un downtrend cuminciò, chì finiscinu solu dopu à u prezzu fissu sopra à u muvimentu. À u listessu tempu, i cummircianti chì anu intrutu in un cummerciu nantu à a prova di a media in muvimentu puderanu spustà u stop in seguitu à u mercatu senza esse ligatu à livelli chì ùn sò più pertinenti. Dopu ogni toccu è rimbursamentu di u prezzu, era pussibule apre e transazzione novi secondu a tendenza.
I Bandi di Bollinger mostranu a probabilità di variazioni di u prezzu basatu nantu à e dati storichi. Un intervallu hè furmatu in quale u prezzu hè 80% di u tempu. Sia u vantaghju è u svantaghju di e linee di canali di cambià dinamicamente. Un trader in ogni mumentu pò determinà à quale livellu pò ghjunghje u prezzu. I linii seguitanu u mercatu tardi, toccu u cunfini inferjuri o supiriori ùn significa micca una inversione. U prezzu pò cuntinuà à spustà, apre un trattu solu nantu à un signalu da i Bandi di Bollinger hè risicatu.
Livelli di Fibonacci
U strumentu hè basatu nantu à a sequenza di Fibonacci. Ogni numeru hè a summa di i dui precedenti, dividendu ogni numeru da u precedente dà 1,61. Per predichendu i livelli di reversione di u prezzu chjave cù i livelli di Fibonacci, l’instrumentu hè ligatu à una tendenza esistente. Pudete predichendu una correzione o più sviluppu di a tendenza. A currezzione di tendenza hè di solitu 23-38%, quandu l’estremu hè rottu, u prezzu di solitu righjunghji 128 o 161%.
Livelli di Murray
Per predichendu u prezzu, hè statu sviluppatu un sistema chì combina i livelli di Fibonacci è u sistema quadratu Gann. I livelli sò custruiti automaticamente basatu annantu à l’ultimi 64 candele di u tempu sceltu (u periodu pò esse cambiatu). L’indicatore hè dispunibule in u serviziu Tradeview o in u terminal Metatrader (Match Murrey). A griglia custruita hè custituita da 8 livelli, sò ricustruiti se a volatilità cambia o u prezzu supera a piazza.
Algoritmu di cummerciu attraversu livelli di supportu è resistenza in u cummerciu
I livelli di supportu è di resistenza mostranu u cumpurtamentu di un gran numaru di participanti (“folla”) nantu à u graficu. U prezzu cunsulidatu à u livellu di u prezzu, e forze di toru è orsi sò uguali in l’absenza di nutizie. I participanti sò spartuti in 3 gruppi – quelli chì aposti nantu à a crescita, à a caduta è indecisi. Sì qualchì nutizia esce è u prezzu cresce bruscamente, allora quelli chì vendenu capiscenu u so sbagliu è sognu di chjude l’affare à breakeven se u prezzu torna. Quelli chì anu compru volenu cumprà più, è quelli chì eranu fora di u mercatu decidenu ciò chì mette in crescita. Dunque, l’impulsu iniziale hè sviluppatu. Parechje persone studianu l’analisi tecniche, amparanu à travaglià nantu à e linee di tendenza, poi stabiliscenu i stessi indicatori, mettenu ordini di stop daretu à estremi impurtanti.
Per via di questu, e linee tracciate in cundizione funzionanu veramente. I livelli di supportu è resistenza sò a basa di l’analisi tecniche. Quandu custruisce un sistema di cummerciale, un trader pò sceglie unu o più modi per custruisce livelli chjave. Tù ùn deve sceglie troppu metudi. A carta deve esse pulita è micca piena di linee ogni 0,2% di u prezzu. Quandu custruisce, un trader deve qualificà i livelli cum’è debule è forte. I livelli forti includenu:
- zoni d’inversione nantu à u graficu storicu nantu à un periudu micca più bassu di un ghjornu, preferibile nantu à una basa di settimana o mensili;
- livelli chì sò furmati nantu à volumi aumentati;
- livelli chì sò furmati da candele “notizie”. Per esempiu, u presidente di i Stati Uniti dà un discorsu è un attivu hè impulsivu. Dopu qualchì tempu, in l’absenza di nutizie, u prezzu diminuite, ma ùn attraversà micca l’apertura di a candela di nutizie, rimbalzendu u nivellu ogni volta chì si avvicina. Stu livellu pò durà più di un annu.
Cumu cummerciu in pratica – strategie
Quandu s’avvicina à u nivellu, u prezzu pò rimbursà “in un rebound”) o vai più luntanu. (“per teste”).
À u rebote
U trader custruisce una griglia di livelli in u terminal, cù ogni avvicinamentu à un livellu di forza forte o mediu, un trattu hè apertu in a direzzione opposta è mantene finu à u prossimu livellu. Se u prezzu si avvicina à u livellu di resistenza, i shorts sò aperti, è i longhi sò aperti nantu à supporti. Stu metudu di cummerciu hè cumuni in i mercati flat, in intraday trading, o quandu hè chjaramente visibile chì l’attivu hè in un intervallu.
Per a rottura
U trader aspetta finu à chì u prezzu rompe u nivellu è cunsulida più altu. A fissazione hè cunsiderata cum’è a chjusa di a candela di u periodu cummerciale sopra à u livellu. Un cummerciu hè apertu in a direzzione di u muvimentu di u prezzu. U trader crea un canali di tendenza, è apre tutti i novi affari in una direzzione dopu à sfondà ogni livellu prossimu, sempre chì a tendenza hè in effettu.
Un trader ùn sapi mai ciò chì succede quandu si avvicina à un livellu. Pò dà una alta probabilità à un avvenimentu particulari, ma deve esse preparatu per fallimentu. Per fà questu, un stop-loss hè stallatu in u terminal o una notificazione hè posta. Quandu u prezzu hè righjuntu è u prezzu fissi sottu, liquidates a pusizioni unprofitable. Hè necessariu aderisce à un rapportu risicu-ricompensa di almenu 1 à 3 è strive per una reduccione raghjone in a dimensione di u stop. Cumu determinà i livelli di supportu è resistenza nantu à u graficu, cummerciu da i livelli di supportu è resistenza: https://youtu.be/0CSyQkPYmg4
Terminali
Indipendentemente da quale mercatu (azzioni, metalli, materie prime, etc.) un trader cummerciale, a psiculugia di i participanti ùn cambia micca. Allora i livelli funzionanu. Per quessa, ogni tirminali hà strumenti di disegnu di basa – linee horizontale è di tendenza, rectanguli, canali, livelli di Fibonacci. Medie mobili, bande di Bollinger, etc. sò inclusi in u pacchettu standard di indicatori di ogni terminal. Se a funziunalità necessaria hè mancante, o pare incunificatu per custruisce una griglia di livelli, pudete aduprà u serviziu di Tradeview gratuitu.
Vantaghji è disadvantages
L’usu di i livelli di resistenza è di supportu in u cummerciu praticu hà i so pros and cons. Vantaggi:
- u sistema funziona in ogni fasi di u mercatu – ùn ci hè micca differenza trà una tendenza o un pianu, se s’utilice currettamente, i livelli aiutanu à predichendu un altru cumpurtamentu di u prezzu;
- un riscu chjaru – quandu u cummerciu per livelli, ùn hà micca sensu praticu per esse in un trattu dopu un scontru è fighjà u prezzu daretu à u livellu. Pudete mette un stop chjaru è stabilisce a quantità di perdite in anticipu;
- un prufittu ben definitu – esce da u cummerciu ùn hè micca menu impurtante. Quandu u cummerciu da u livellu à u livellu, hè immediatamente chjaru induve surtite a transazzione. Take profit hè calculatu in anticipu.
I difetti:
- un trader pò principià à fantasizzà “è u prezzu di centu libbra rimbursà”, “bene, avemu definitu sfondate”. I livelli sò basati nantu à u cumpurtamentu di a folla, è in u cummerciu manuale, u trader hè parti di sta folla;
- l’efficienza di travaglià i livelli dipende da a fase di u mercatu – una tendenza o un pianu, i livelli ùn dà micca una risposta à sta quistione, per questu avete bisognu di utilizà strumenti supplementari.
Errori in usu, risichi
Un sbagliu cumuni per i principianti hè una cumminazione di un gran numaru di metudi per a custruzzione di livelli di inversione. In u risultatu, u graficu s’assumiglia à una reta cuntinuu di livelli, ma questu ùn porta micca alcun benefiziu praticu. U trader ùn sapi micca cumu reagisce se i livelli sò cusì vicinu, ci hè una probabilità di 100% chì ci sarà una inversione da qualchì linea. Ùn ci hè micca magia in questu. U trader decide chì a linea da stu metudu hè u più forte, è a prossima volta ùn ci hè micca inversione. Cù una fiducia eccessiva in a transazzione è l’absenza di un stop loss chì limitanu i perditi, tali cummercializazioni portanu assai rapidamente à un drenu di u depositu.
I livelli più forti sò ogni ghjornu, settimanale o mensili. U cummerciu in picculi timeframes cù alti risichi spessu porta à risultati disastruosi. A dimensione di a pusizione deve currisponde à a forza di u livellu. U più forte u livellu, u più grande u percentuale di u depositu pudete risicà. I principianti ùn sanu micca cumu per determinà a forza di i livelli, è piglianu troppu risicu per u cummerciu da livelli debuli.
Hè necessariu amparà à determinà a fase di u mercatu. flat o tendenza. L’indicatori tecnichi, l’analisi d’onda, i fundamenti, i dati di voluminu o l’infurmazioni nantu à u mercatu di derivati ponu aiutà cun questu. Livelli sò solu un aghjuntu à sta dati, ponu esse usatu per riduce a dimensione di a perdita di stop.
Strategie di prova
I metudi di cummerciu di pullback è breakout descrizanu solu u principiu generale. A strategia di cummerciale deve include:
- una regula chjara di definizione di i livelli di supportu è resistenza. Avete bisognu di sceglie unu o 2 modi per custruisce livelli è seguità;
- regule chjaru per entra in un cummerciu – entrata per un breakout o un rebound, in quali cundizioni;
- filtru – avete bisognu di un indicatore supplementu, tecnicu o fundamentale, chì vi pò dì s’ellu vale a pena apre l’affari. Ùn ci sò micca sistemi di cummerciale chì travaglianu ugualmente bè in tutte e fasi di u mercatu. Se ci hè una tendenza di cummerciale per un scontru, u mercatu pianu porta à perdite;
- gestione di risicu – avete bisognu di definisce chjaramente a dimensione di u stop o e cundizioni in quale a transazzione serà chjusa;
- piglià prufittu – definisce chjaramente e regule di chiusura.
Dopu avè formalizatu tutte e regule, pudete analizà a prufittuità di a strategia nantu à e dati storichi. Hè megliu per verificà 5-20 anni, i mercati sò cíclichi, se u sistema mostra boni risultati avà, avete bisognu di sapè s’ellu ci era periodi micca prufittuali in a storia è quantu durò. Basatu nantu à i risultati, avete bisognu di piglià una cunclusione nantu à l’efficacità di u cummerciu. Forsi pudete cambià alcuni paràmetri per fà u cummerciu più prufittu. Calchì volta hè abbastanza à cambià u periodu di u mediu muvimenti o cresce u stop à cresce significativamente a prufittuità di u sistema di cummerciu.
Test manuale
Strategie cù custruzzione gràfica nantu à grandi timeframes ponu esse verificate manualmente. Hè necessariu di verificà almenu un annu, preferibile 5-10 anni. Per fà questu, avete bisognu di stabilisce l’indicatori necessarii è scrolling the chart to right to look for signals and record the results of virtual trading. Per ùn peep “in u futuru”, pudete aduprà un simulatore di cummerciale, per esempiu, in u serviziu Tradeview. Per fà questu, apre u graficu è cliccate nantu à u buttone “Market Simulator” in cima di u screnu. Pudete selezziunà l’ora di iniziu di a simulazione (linea blu verticale) è a vitezza à quale novi candele appariranu nantu à u graficu.
Test automatizatu in Metatrader
Per pruvà a strategia in u prugramma Metatrader, avete bisognu di scrive un cunsigliu. Se ùn ci sò micca cumpetenze di prugrammazione, pudete turnà à servizii specializati, per un cunsiglieru simplice ch’elli cargueranu $ 50-200. Dopu, vulemu entre in u prugramma è cliccate “Strategy Tester”.
U Cunsigliu di l’Esperti è l’indicatori deve esse prima pusatu in u cartulare C:Program Files<Broker Name>expertsC:Program Files<Broker Name>indikators rispettivamente. In seguitu, lanciamu u tester, stabilisce i paràmetri è cuminciamu a prova. U prugramma darà risultati chì ponu esse ottimisati se ne necessariu – cambiate i parametri per ottene u megliu rapportu di prufittu / drawdown.
Test à TSLAB
Se ùn avete micca sperienza in a prugrammazione, pudete pruvà strategie gratuitamente in u prugramma TSLAB.
Avete sempre à capisce, ma ùn avete micca bisognu di cumpetenze spiciali per travaglià cù cubi d’applicazione, cunniscenze abbastanza per u liceu è perseveranza. Per pruvà a strategia avete bisognu:
- Scaricate è installate u prugramma TSLAB.
- Scaricate e citazioni storichi in u formatu .txt, per esempiu, da u situ web di Finam https://www.finam.ru/profile/moex-akcii/gazprom/export/ .
- Crea un algoritmu in u prugramma TSLAB è pruvate a strategia.
Cosa à leghje nantu à u tema
Durante a furmazione di un trader, hè utile à leghje l’esperienza di l’altru, assai famosi cummircianti sparte a so sperienza. I cummircianti famosi parlanu di u so viaghju, di i metudi di ricerca è di analisi tecniche. Alcuni di i migliori libri di analisi tecniche da autori famosi – cummircianti, analisti è investitori:
Jack Schwager. “Analisi tecnicu. Corsu cumpletu.
U libru classicu di l’analisi tecniche, un trader cunnisciutu parla di l’analisi di i charts, i metudi per capiscenu i movimenti di u prezzu. Parta a so sperienza, analizeghja situazioni specifiche. A custruzzione di linee di tendenza, intervalli, livelli di supportu è resistenza è indicatori hè descrittu. L’autore dà cunsiglii è rimarche pratiche nantu à u cummerciu è a gestione di risichi.
mecanismu di cummerciu. Timofey Martynov
L’autore hè u creatore di u situ populari per i cummircianti è l’investituri smart-lab.ru. Per più di 10 anni, hà seguitu u cumpurtamentu di u mercatu, è era un presentatore in u canali RBC. A cuntrariu di l’altri autori, l’esempii veri di cummerci perditi sò datu. Martynov descrive a so sperienza di cummerciu di perdita per 5 anni. Ellu sparte i sicreti di cumu hà sappiutu cambià l’approcciu di u cummerciu è cumincià à guadagnà boni soldi. Lettura cunsigliatu per i cummircianti principianti.
Thomas Demark. “L’analisi tecnica hè una nova scienza”.
Demark hà dedicatu 25 anni di a so vita à studià u cumpurtamentu di i mercati di borsa. Ellu delinea tutta a so sperienza in stu libru, conta l’aspettu principali è i prublemi di l’analisi tecniche. Parta u so propiu metudu di custruisce linee oblique. L’autore sustene da un puntu di vista scientificu, in u cummerciu ùn ci hè micca locu per a speculazione è un accostu intuitivu. Tuttu u ragiunamentu di l’autore hè pruvucatu empirically.
Ghjuvanni J. Murphy. “Analisi Tecnica di i Mercati di Futuri: Teoria è Pratica”.
Stu libru hè un classicu di l’analisi tecniche. L’autore hè un guru ricunnisciutu di l’analisi tecniche, un trader talentu è investitore. In a publicazione, l’autore parla di l’analisi tecniche, a so essenza conceptuale, i metudi di a so applicazione in a pratica. Murphy parla di perchè sti metudi di travagliu, a prufittuità di u metudu hè calculatu. .
Larry Williams “Secreti à longu andà di u cummerciu à cortu termine”.
U cummerciu di ghjornu hè unu di i metudi più prufittuali è cumplessi. L’autore, unu di i cummircianti più riesciuti di u 20u seculu, sparte a so sperienza persunale, mostra mudelli è strategie per esempiu. Parla di e fasi di u mercatu, tocca à u tema di a gestione di risichi. https://articles.opexflow.com/analysis-methods-and-tools/svechnye-formacii-v-tradinge.htm
Bollinger nantu à Bollinger Bands. John Bollinger.
L’autore hè u creatore di l’indicatore, chì hè in ogni terminal. Lettura cunsigliata per tutti quelli chì decidenu di utilizà Bande di Bollinger. Quale, s’ellu ùn hè micca l’autore, dirà nantu à e sfumature di l’applicazione è u significatu di l’indicatore.
“New Fibonacci Trading Methods”. Robert Fisher
L’autore prupone un novu metudu di utilizà un strumentu populari. U libru analizà l’essenza di u cuncettu è palesa u so significatu praticu.
“L’enciclopedia cumpleta di i mudelli di prezzi di u graficu”. Thomas N. Bulkovsky
Un classicu di l’analisi tecniche, assai famosi cummircianti di u principiu di u 21u seculu studiatu da stu libru. Contene l’infurmazione teorica più cumpleta nantu à i mudelli grafici. U libru presenta statistiche di cummerciale, descrive i vantaghji è i disadvantages di u mudellu. A publicazione serà utile à leghje à investitori privati è speculatori. Mancu à mette in pratica, in quantu à u sviluppu generale.
“Trading with Dr. Elder: An Encyclopedia of the Stock Game” Elder Alexander
L’autore hè un guru di l’analisi tecniche famosu in u mondu. U libru cuntene a sperienza di l’autore, furnisce una analisi di situazioni specifiche. Hè impurtante chì l’autore dice cumu urganizà u cummerciu è tirà cunclusioni da i sbagli. I diari di cummerciale mostranu u prucessu di pensamentu di l’autore è vi permettenu di seguità l’alti è i bassi. À a fine di u libru ci hè una prova cù risposte chì vi aiuterà à capisce se u lettore hè prontu per u cummerciu.