Blue chips di a borsa russa da u 2022. chips blunome l’azzioni di e cumpagnie più stabili di u paese. Sò ancu chjamati stocks di primu livellu. Sicondu statistiche, quandu invistisce in elli, ci hè u minimu risicu di perde investimenti. Una cosa hè di pussede azioni di Sberbank, è una altra cosa per u scunnisciutu Let’s Go, chì a licenza pò esse tolta in ogni mumentu. I chips blu russi sò capi in l’industria, è assai di elli sò cuntrullati da u statu in Russia. U statu hè u principale azionista di Gazprom – più di 50% di l’azzioni. I dividendi sò una linea impurtante di u budgetu, perchè l’investituri ùn anu micca dubbitu chì, se i prublemi, u statu furnisce un supportu finanziariu. Parechji di i chips blu sò cumpagnie strategiche in u paese. Gazprom hè un monopoliu di l’esportazione di gas. Polyus hè un capu in a minera d’oru. L’emergenza di un cuncurrente degnu hè improbabile – per entra in questu mercatu avete bisognu di assai capitale.
U terminu “blue chips” vene da u poker è hè piuttostu arbitrariu. Ùn ci hè micca un criteriu chjaru per quale una cumpagnia hè classificata cum’è una cumpagnia di chip blu in Russia. Ma i criteri principali ponu esse identificati.
A cumpagnia deve esse largamente cunnisciuta in u paese, avè una crescita di prufittu stabile per parechji anni. L’azzioni devenu esse altamente capitalizate. A cumpagnia deve avè un mudellu di cummerciale sustinibili, è u statu deve esse interessatu à u sviluppu di l’industria.
A più alta a liquidità di a parte, u più faciule hè di vende l’assi esistenti di un grande volume. Hè dipende ancu da a liquidità quantu vicinu à u prezzu di u mercatu una transazzione serà fatta. I blue chips russi anu a megliu liquidità – sò scambiati ogni ghjornu da centinaie di cummircianti. Allora u fatturatu di ogni ghjornu di Sberbank o Gazprom hè decine di miliardi di rubli.
Affidabilità
Un investitore chì hà azzioni di primu livellu (chips blu russi) pò esse cunfidenza in u so investimentu. Queste cumpagnie anu un affari stabile, qualificazioni di creditu più altu, menu leverage è più risorse. Hè per quessa chì l’investimenti in queste azioni sò cunsigliati à i principianti.
Dividendi
A maiò parte di e cumpagnie blue chip in Russia paganu dividends. Quessi sò cumpagnie sustinibili chì ponu sparte una parte di i prufitti cù l’azionisti. Una grande parte di u budget di certi rigioni hè dividends. L’imprese statali in Russia devenu pagà almenu a mità di i so prufitti in forma di dividendi.
Assembla una cartera di chips blu da sè stessu . In questu casu, hè necessariu cumprà 15 azzioni in parte uguali. Basatu nantu à u valore di a parte più caru di MMC Norilsk Nickel, a quantità minima d’investimentu hè di 350 000 rubles. Se ùn include micca Norilsk Nickel è cumprà solu i restanti 14 azzioni, a quantità minima hè ridutta à 85 mila rubli. Pudete cumprà tutta a cartera à u stessu tempu o cumprà azzioni supplementari da a lista in modu uniforme una volta à u mese o una volta à u trimestre.
Un investitore ùn pò micca cumprà una cartera d’azzioni, ma invistisce in un stock specificu o parechje azioni . Allora certi pirsuni chì travagliavanu in a cumpagnia Tatneft è anu vistu l’affari da l’internu compru azzioni ogni mese per parechji anni.
A vendita di azzioni hà avutu un aumentu significativu di pensione. Stu approcciu hè più risicatu – se a cumpagnia ùn hè micca à l’aspettattivi è abbanduneghja u mercatu, pudete perde l’investimenti. Per esempiu, questu hè accadutu à l’azionisti di Yukos. Cù una cartera diversificata, a perdita ùn hè micca critica per u capitale è pò esse coperta da altre pusizioni prufittuali. Quandu investe in 1-2 azzioni, l’investitore perde tuttu. Ma u prufittu hè più altu se a previsione hè curretta.